الخميس، 7 يوليو 2011

سفر فى وقته الصح .........

زى كل مرة اقول هكتب كل يوم فى المدونه وعملت المدونه دى علشان اكتب فيها حتى لو كلمه صغيرة بس برضوه 
مش عملت كدا ... بس كان فى نيتى انى استمر بس اضطرت اسافر عند جدتى بضعه ايام .. ولم اجد هناك نت ولا كمبيوتر
بس خير ان شاء الله استمر فى الكتابه على امل انى استمر واكتب كل يوم ....
النهارده رجعت من السفر ... الحمد الله 
كانت الايام شبه بعض ,,كل يوم زى اللى قبله بدون تغير او تجديد بس كنت محتاجه الجو دا فعلا 
محتاجه اكون لوحدى وابعد عن كل حاجه شويه .. حاجات كتير كنت محتاجه افكر فيها 
قدام بيت جدى طريق القطار بحبه اووى وبقف فى البلكونه كتير اشوفه واتبعه وهو جاااى وهو ماشى لحد 
ما يبعد عن نظرى خالص ... 
ولما رحت عند خالتى ايام قليله لزيارتها كنت بقف فى البلكونه وكان قدامها قهوة لا قهوتين ..
وشارع كبير فى ناس كتير بحب لقف اتفرج عليهم .. الشارع على طول فى ناس طول اليوم الفجر والنهار وبليل 
بس لكل وقت طعم و ريحه جديده وبشوفه بعين جديده ...... حاجه كدا 
اكتشفت حاجات كتير اووى حصلت معايا وانا هناك وتصرفات غلط عملتها وتصرفات صح 
عرفت ارتب افكارى وحاجات تانيه كتير كانت متلخبطه .....
كنت محتاجه الوقت دا ... والسفر المرة دى كان فى معاده و وقته 
رغم انى سافرت السنه اللى فاتت فى نفس الوقت بس كنت مسافرة علشان حاجه ... بس رحت علشان خاطر ماما 
بس الحمد الله على كل حال .... سنه مرت وسنه تانيه جايه وسنين كتير بتمر علينا 
لازم يكون فيها حاجه حلوة .. كلمه حلوة .. وحب جديد .. نظرة صادقه .....
النهارده قرات الاجنده بتاعتى كلها ... والغريب انى عيطت فيها وتعبت وانا بقرا وكنت بمسح الدموع من على الورق 
مش من على وشى ... بس كنت مبسوطه بكل حاجه ......
يا الله .... يا الله .....
خير ان شاء الله ............................
Gehad Mousa

هناك تعليق واحد:

  1. علطول كل فترة بنحتاج إننا نعيد تجديد نفسنا ، نطور فيها ، و نكتشف إيه اللي خسرناه فيها بردوا !!

    و خير إن شاء الله =)

    ردحذف